Friday, December 5, 2008

HIGH DYNAMIC RANGE

salam..

tok ada sedikit koleksi HDR...

Aha, tujuan post gambar tok, adalah sebahagian usaha ngasut........ Sy Fazidawaty untuk membeli DSLR... ha ha ha.. untuk turut sama terjebak dalam wabak... ha ha ha...

Click gambar dibah ya, k nyuruh nya besar.. he he..



Batang Rajang, Kapit.


Kancil L200S @ Mujong, Kapit.


Suzy+Qistina+Air Asia = HDR

Sungai Sarawak On HDR


Dataran Sibu, Sarawak

Suatu petang di Balai Ringin, Serian, Sarawak.


Sungai Sebindah, Kapit.


Sungai Sut, Kapit.


Self Portrait


Wisma Sanyan


Jadi HDR adalah... wikipedia

p/s: Pastikan latar belakang yang berwarna hitam tok, benar2 hitam, mun sik, gambar yang di papar sik lah kacak... sebab lain monitor, lain colour nya, kecuali d calibrate... he he he...

Last sekali... Ogy..

bak kata perpatah Cuban...

"Forget the camera, forget the lens, forget all of that. With any four-dollar camera, you can capture the best picture"

________________________________________________

9 comments:

Sy Fazidawaty said...

arrgghh pok memang sgajo nyuroh i x nyaman nyawo ngga page pok..gelisah2 jak so..mcm anytime jak bpotensi utk pegi ke kede camera berdekatan..(window shopping jak la...hehe..survey2 lok..)balit saratok ptg tuk, i bguru ngan hajiejump subjek hdr..cant wait 2 join ur craziness!

kiki said...

jgn window shopping...

cuba layari
http://shashinki.com/
http://yamiya.com.my/store/

he he he he....

khairul onggon said...

Nang awesome lah gambar2 ya Ki.. Best eh.. Ku dah lamak sik molah HDR.. HDR aku reya pun ala kadar jak.. Tok asa nak meli Nikon cepat2 tok hehehe...

Reya ku ngajar kwn ku makei photomatix molah HDR, sik sangkak juak ku nya tok jadi addict ngan HDR. Kamera Nikon D60.. tok alamanya.. http://www.flickr.com/zackcong

Sy Fazidawaty said...

owh ok tok guru...
gotta surf it! =)

Hardy said...

Sah. Nang dah kenak penyakit HDR dah tok.

yarn said...

upload gbr bokeh gik

++request tuk++

Kamil L said...

kacak gambar eh....kamek teringin nak beli kamera kedak tok, tapi risau kamek sik pandei makei..sebab sik da orang nak ngajar..huhu...

Cikgu Adham said...

sangat cantik gmbr2 tu

Dosz said...

nang sengaja raget hdr u tok. hehe